FAQs

Welke metalen gebruiken jullie voor jullie juwelen?

-Zilver AG 925 (sterling silver)

-9 karaat (beperkte collectie kettingen)

-18 karaat goud

Welke kleuren goud gebruiken jullie?

Onze 18 karaats gouden juwelen kan je kopen in geel, wit of rosé goud. 

Mijn wit gouden ring is niet meer zo wit als voorheen. Hoe komt dat?

Onze wit gouden juwelen krijgen een toplaagje rhodium. 0nder deze coating zit een champagne-kleurig goud. Dit is een normaal proces. Maak je vooral geen zorgen. Wil je jouw juweel na een aantal jaar opnieuw laten rhodineren? Kom dan langs en dan regelen wij dat voor jou. Je zal zien dat de kleur terug helemaal wit wordt.

Je kan er ook voor kiezen jouw wit gouden juweel te bestellen zonder de rhodium. Want de originele kleur is best ook mooi! Het zit wat tussen geel en wit goud. 

Waarom zou ik kiezen voor goud als er ook zilver is?

Goud is een harder metaal dan zilver. Dit wil zeggen dat een zilveren juweel sneller slijtage kent dan goud. Gouden juwelen zijn voor het leven, bij zilver kunnen we dit niet garanderen. Niet elk juweel kent slijtage. Vooral ringen die dagdagelijks gedragen worden moeten tegen een stootje kunnen. Voor trouw- en verlovingsringen is het bijvoorbeeld aan te raden om voor goud te kiezen.

Hoe onderhoud ik mijn gouden juwelen?

Er bestaan producten om jouw gouden juwelen terug wat op te blinken. Al merken we dat gouden juwelen dit niet zo snel vragen. Is jouw juweel toch wat glans kwijt en wil je het terug opfrissen dan kan je daarvoor ook bij ons langs komen. We kunnen jouw juweel even in het ultrasoon-bad leggen, zeeprestjes afstomen of opnieuw polieren. 

Hoe onderhoud ik mijn zilveren juwelen?

In tegenstelling tot goud zal zilver sneller de neiging hebben om te oxideren. Als jouw zilver verdonkert geef het dan een badje in de zilverpoets, of gebruik een poetsdoek. Je mag hier ook voor langs komen. Wij poetsen de zilveren juwelen die je bij ons kocht kosteloos. Want we willen natuurlijk dat jullie stralen met onze juwelen!

Hoe zorg ik er voor dat mijn edelstenen weer meer glanzen?

Edelstenen kunnen na een poosje wat matter lijken. De kans is groot dat dit gewoon gaat om wat zeepresten die rond jouw steen vast zitten. Breng ons een bezoekje en dan lossen wij dit snel voor jou op! 

Doen jullie ook herstellingen?

We begrijpen dat heel wat mensen op zoek zijn naar een herstelatelier. Sowieso staan wij in voor herstelwerken aan juwelen die wij zelf hebben gemaakt. We kennen het maakproces van onze eigen juwelen waardoor we deze ook kunnen herstellen. We willen een goeie service bieden en dragen duurzaamheid hoog in het vaandel.

Heb je een juweel dat je ergens anders kocht of kado kreeg en kan je daar niet terecht? Dan zullen wij jouw probleem bekijken en zien of we je kunnen helpen. We kunnen echter niet alles herstellen. 

Mijn vergulde juwelen hebben niet meer helemaal dezelfde kleur. Wat nu?

Vergulde juwelen die je bij ons koopt zijn in de basis gemaakt uit zilveren. Ze worden vervolgens verguld met een laagje 18karaat goud. (3 micron, 5 micron of 10 micron afhankelijk van het juweel). Het is zo dat het laagje na een tijd kan slijten. We vinden dit zelf heel jammer maar bieden het toch aan omdat veel mensen het gele kleur graag zien. Het is een betaalbaar alternatief voor echt goud. Hou er dan ook rekening mee dat het juweel de hardheid heeft van zilver en niet van goud. Je kan jouw juweel steeds binnen brengen om opnieuw te vergulden. 

Waarom hebben jullie geen vergulde ringen?

Wij verkopen geen vergulde ringen omdat we vinden dat we bij ringen een te snelle slijtage kennen.

Kan ik iets dat ik in zilver heb gezien op de webshop ook in goud bestellen?

Weet dat wij ook alles wat je online ziet of in onze winkel dat is gemaakt uit zilver (al dan niet verguld) ook in 18 karaat kunnen maken voor jou. Vraag vrijblijvend een offerte mocht je hier interesse in hebben. 

Moet ik bij jullie een afspraak maken?

Je kan bij ons gewoon gezellig binnenwandelen om onze juwelen te bekijken. We hebben een collectie zilveren en gouden juwelen die meteen kunnen worden gepast of aangekocht.

Je kan ook onze voorbeelden van trouwringen en verlovingsringen komen bekijken. 

Wil je echter graag een goeie uitleg over rouwjuwelen, trouwringen of ander maatwerk dan is een afspraak best handig. Dan zorgen we dat iemand van ons team voor jou aanwezig is zodat we jou goed kunnen ontvangen en informeren. 

Wanneer je met oud goud komt dan is het ook aan te raden hier een afspraak voor te maken. Dan zorgen wij dat ons zithoekje vrij is om jouw juwelen met veel zorg te onderzoeken.

Kopen jullie ook oud goud?

Je kan bij ons jouw oude gouden juwelen laten hersmelten om een nieuw juweel mee te maken. Je kan het ook ruilen voor een nieuw juweel. Wat wij niet doen is oud goud uitbetalen. (Muv het verschil voor klanten die een bestelling plaatsen met een overschot aan goud)

Als ik online een juweel koop, hoe lang is dan de levertermijn?

De meeste van onze juwelen die online staan zijn onmiddellijk leverbaar. Wanneer dit niet zo is dan vermelden wij dit bij het artikel. Wil je heel zeker zijn dat jouw juweel op tijd geleverd wordt, geef ons dan een belletje en we bekijken het. 

Wij versturen met Bpost. Binnen België is je pakje er meestal 2 werkdagen na bestelling. 

Voor pakjes binnen de EU is het levertermijn ongeveer 1 week na bestellen. 

Pakjes buiten de EU zijn soms 2 weken onderweg.

(Wij versturen niet op zondag en maandag. Pakjes die na vrijdag 12.30u worden besteld zullen pas worden verzonden op dinsdag.

Kan ik bij jullie komen werken?

Wanneer wij personeel zoeken zal dit worden gecommuniceerd op onze website of op onze social media kanalen. Wij zijn een klein team, aanwervingen gebeuren dus zelfden.

Kan ik bij jullie een stage lopen?

Het is helaas niet mogelijk om bij ons stage te doen. 

Kan ik bij jullie parkeren?

Parking zoeken in de Brugse binnenstad kan een uitdaging zijn. We raden jullie aan om indien mogelijk met de fiets te komen. Kom je met de wagen dan is het aan raden om te parkeren in de parkings : ’t Zand of Zilverpand. 

Kan ik juwelen ruilen achteraf?

Wij kunnen geen aankopen die werden gedaan in onze winkel terugnemen. Wij kunnen je juweel wel ruilen voor een ander juweel of een kadobon geven. Dit geldt niet voor een gepersonaliseerd juweel of een juweel dat we speciaal voor jou maakten.

Zilveren of vergulde juwelen die online gekocht werden kunnen binnen de 14 dagen na aankoopdatum worden geretourneerd.

Wat als de maat van het juweel niet past dat ik kocht om kado te doen?

We begrijpen heel goed dat het moeilijk is om stiekem iemands maat te weten te komen. Wij helpen je hier graag mee verder. Als de maat een foute gok was dan passen we het juweel achteraf aan of ruilen we het. 

Moet ik onmiddellijk betalen bij het bestellen van een juweel?

Wij vragen bij het bestellen van een nieuw juweel een voorschot van 1/3 van de totaalprijs. Dit is nodig voor onze werking. Deze betaling kan met de kaart, contant of per overschrijving. Eens we jouw voorschot hebben ontvangen gaan we aan de slag en kopen we de nodige materialen in. Het saldo van 2/3 betaal je dan bij het ophalen van het juweel. 

Doen jullie ook solden?

Wij gaan niet mee in het solden-systeem (januari en juli). Het gebeurt dat wij een beperkte stockverkoop doen. Dan worden deze kortingen online gezet. Wil je dit zeker niet missen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. 


Geen antwoord gevonden?

Stuur ons een berichtje of geef ons gerust een seintje +32 (0)493 46 32 38